Stergatoare: geometrie

Majoritatea sistemelor de stergatoare sunt de tipul pivot (radial): atasate de un singur brat, care la randul lui este prins de un motor. Sistemul este intalnit pe multe autovehicule, trenuri, avioane, barci etc.

stergatoare

stergatoare

Sistemul de stergatoare din figura de mai sus este folosit la multe autovehicule comerciale, in special autobuze ce dispun de un parbriz mare. Sistemul prevede 2 brate ce vor actiona fiecare lama de stergator. Numai unul din brate este atasat la motorul stergatoarelor.  Desi acest sistem de stergatoare este mai complex, el acopera o suprafata mai mare din parbriz. Dezavantajul consta in faptul ca ambele stergatoare sunt parcate la mijloc, astfel incat vederea soferului este oarecum obstructionata.

stergatoare

stergatoare

Mercedes-Benz a fost pionier atunci cand a brevetat sistemul de stergatoare Monoblade (o singura lama), prezentat in imaginea de mai sus. Sistemul se bazeaza pe un singur brat care sterge parbrizul, extinzandu-se in acelasi timp pentru a atinge extremitatile acestuia. Forma suprafetei sterse seamana oarecum cu litera W.

stergatoare

stergatoare

Sistemul de stergatoare prezentat in imaginea de mai sus se regaseste pe unele automobile SEAT. Marca spaniola, proprietate a concernului VW a ales acest sistem mai mult din considerente de aerodinamica, stergatoarele astfel dispuse nu mai „strica” aerodinamica din fata a masinii.

Sursa: wikipedia

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: